РЭСПУБЛІКАНСКІ ФОРУМ КУРАТАРАЎ

 Фото 1

27-28 кастрычніка 2022 года ў дзяржаўнай установе адукацыі «Рэспубліканскі інстытут вышэйшай школы» адбыўся заключны этап I-ого рэспубліканскага форуму куратараў навучальных груп устаноў вышэйшай адукацыі. Мерапрыемства праводзілася сумесна з Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь.

 

Фото 2 

У форуме прынялі ўдзел куратары навучальных груп, а таксама прадстаўнікі метадычных аб'яднанняў куратараў з усіх УВА краіны.

 

Фото 3

Пачаў сваю працу форум з семінара «праца куратара: сучасныя выклікі», які складаўся з трох тэматычных трэкаў.


1."Актуальныя падыходы ў арганізацыі работы куратараў ва ўстановах вышэйшай адукацыі»(нарматыўнае прававое забеспячэнне дзейнасці куратара вучэбнай групы, арганізацыйна-метадычныя аспекты працы куратара і інш.).

Фото 4

На фота спікеры першага трэка (злева направа):

Кажухоўская Людміла Сяргееўна, прарэктар па міжнароднай і навукова-метадычнай рабоце дзяржаўнай установы адукацыі «Рэспубліканскі інстытут вышэйшай школы»;

Сіманоўская Таццяна Анатольеўна, намеснік начальніка Галоўнага ўпраўлення выхаваўчай працы і моладзевай палітыкі, начальнік упраўлення па справах моладзі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь;

Галавач Іна Мікалаеўна, начальнік упраўлення выхаваўчай работы з моладдзю дзяржаўнай установы адукацыі «Рэспубліканскі інстытут вышэйшай школы».

 

 

Фото 5

Сіманоўская Таццяна Анатольеўна, намеснік начальніка Галоўнага ўпраўлення выхаваўчай работы і маладзёжнай палітыкі, начальнік упраўлення па справах моладзі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь перад адкрыццём форуму ў гутарцы з журналістамі звярнула ўвагу на неабходнасць актуалізацыі ідэалагічнай і выхаваўчай работы са студэнцкай моладдзю.

- Пытанні, якія мы хочам абмеркаваць, будуць тычыцца ў першую чаргу абноўленай нарматыўна-прававой базы, якая была прынятая на працягу года Міністэрствам адукацыі ў сувязі з прыняццем абноўленага Кодэкса аб адукацыі, — сказала яна. - Пабачыла свет значная колькасць нарматыўных дакументаў, у тым ліку і па пытаннях ідэалагічнай і выхаваўчай работы. Хочам абнавіць формы і метады працы са студэнтамі: яны павінны быць больш гнуткімі і запатрабаванымі гэтай аўдыторыяй. Не трэба забываць, што студэнты-гэта будучыя маладыя спецыялісты, якія прыйдуць на прадпрыемствы і ў арганізацыі і будуць удзельнічаць у сацыяльна-эканамічным развіцці краіны.

Па словах Таццяны Анатольеўны, акцэнт у ідэалагічнай і выхаваўчай рабоце сёння зроблены на фарміраванні патрыятызму і грамадзянскасці:

— Чырвонай ніткай праз усё мерапрыемства праходзіць менавіта гэты кірунак працы. Моладзь павінна быць правадніком поглядаў, ідэй і палітыкі, якая рэалізуецца ў Беларусі, у тым ліку і ў рамках дзяржаўнай маладзёжнай палітыкі. Напрамкаў у яе шмат, у стратэгіі развіцця выразна пазначаныя падыходы да працы з моладдзю. Нам неабходна абнавіць гэтую інфармацыю і расставіць усе кропкі над «i».

Прадстаўнік Мінадукацыі таксама нагадала, што цяпер самы час абмеркаваць і праблемныя тэмы, звязаныя ў першую чаргу з тым, што навучальны год пачаўся нядаўна, і ёсць пытанні па адаптацыі першакурснікаў да новых для іх рэалій:

- Ім трэба асвоіцца, прывыкнуць да ўсталяванага ў ВНУ парадку, каб паспяхова асвойваць праграму навучання.

 

2."Патрыятызм, грамадзянскасць, духоўна-маральныя каштоўнасці і нацыянальныя традыцыі як аснова выхавання студэнта» (фарміраванне каштоўнасцяў беларускай дзяржаўнасці, выхаванне павагі да нацыянальных сімвалаў і традыцый; далучэнне да агульначалавечых і гуманістычных каштоўнасцяў, фарміраванне маральнай культуры студэнтаў з дапамогай духоўна-маральнага выхавання).

Фото 6 

На фота спікеры другога трэка (злева направа):

Салікаў Андрэй Эдуардавіч, прафесар кафедры маладзёжнай палітыкі і сацыякультурных камунікацый дзяржаўнай установы адукацыі " Рэспубліканскі інстытут вышэйшай школы»;

Клішэвіч Сяргей Міхайлавіч, намеснік старшыні Камісіі Парламенцкага сходу па маладзёжнай палітыцы,спорце і турызме, Член Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь па адукацыі, культуры і навуцы;

Протаіерэй Сяргей Маўсясян, адказны за внузскае служэнне Беларускай Праваслаўнай Царквы, сакратар Царкоўнага суда Беларускай Праваслаўнай Царквы, першы прарэктар Інстытута тэалогіі Беларускага дзяржаўнага ўніверсітэта.

3."Псіхолага-педагагічныя аспекты ў працы куратара» (сацыяльна-псіхалагічная адаптацыя першакурснікаў: праблемы і шляхі іх вырашэння, асноўныя аспекты ўзаемадзеяння куратараў са спецыялістамі сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы і інш.).

Фото 7 

На фота спікеры трэцяга трэка (злева-направа):

Беланоўская Вольга Віктараўна, загадчык кафедры псіхалогіі і педагагічнага майстэрства дзяржаўнай установы адукацыі» Рэспубліканскі інстытут вышэйшай школы", кандыдат псіхалагічных навук, дацэнт;

Спірына Ганна Мікалаеўна, педагог-псіхолаг Рэспубліканскага цэнтра псіхалагічнай дапамогі ўстановы адукацыі «Беларускі дзяржаўны педагагічны ўніверсітэт ім. М. Танка»;

Папок Руслан Пятровіч, начальнік псіхалагічнай службы Беларускага дзяржаўнага ўніверсітэта.

 

 

Фото 8 

Для кіраўнікоў метадычных аб'яднанняў куратараў ува ў працяг сустрэчы прайшлі экспертныя дыскусіі(вопыт устаноў адукацыі па арганізацыі дзейнасці метадычных аб'яднанняў/школ/саветаў/пастаянна дзеючых семінараў куратараў як формы метадычнай работы куратара) і метадычныя майстэрні (праца над праектамі тыпавых палажэнняў аб метадычных аб'яднаннях, куратарах навучальных груп, метадычнае суправаджэнне дзейнасці куратараў).



Куратары прынялі ўдзел у інтэнсіву па сучасных напрамках работы з моладдзю (праектная дзейнасць куратара: рэсурсы і тэхналогіі, Інфармацыйныя тэхналогіі ў працы куратара, валанцёрства як спосаб згуртавання групы, удасканаленне міжкультурнай кампетэнцыі супрацоўнікаў устаноў вышэйшай адукацыі, якія працуюць з замежнымі студэнтамі, псіхалагічныя навыкі ў працы куратара).

Адным з ключавых момантаў стала прэзентацыя метадычных распрацовак куратараў, якія былі прадстаўлены ў першым (конкурсным) этапе форуму па наступных намінацыях:

"Я-Куратар – практыка-арыентаваныя, творчыя праекты, якія адлюстроўваюць асаблівасці працы куратараў, накіраваныя на садзейнічанне фарміравання асобы студэнта як спецыяліста, які валодае асновамі прафесійнай культуры, арыентаванай на самаразвіццё, выхаванне свядомага грамадзяніна і патрыёта сваёй краіны;
"Пра мінулае памяць захаваем" - інфармацыйна-адукацыйныя праекты, звязаныя з захаваннем гістарычнай памяці;
"Быць патрыётам" - метадычныя распрацоўкі, накіраваныя на выхаванне пачуцця патрыятызму ў студэнцкай моладзі.

 

Фото 10

Прэзентацыя метадычных распрацовак у першы дзень форуму

 

Фото 11 

Прэзентацыя лепшых метадычных распрацовак у другі дзень форуму

 

Усе ўдзельнікі атрымалі сертыфікаты і памятныя прызы. Пераможцамі конкурснай часткі форуму сталі 30 чалавек, якія былі ўзнагароджаны дыпломамі і каштоўнымі падарункамі.